Sommaren som kom och gick

Det regnar ute ikväll. Älskar när det regnar på kvällen och natten. Det skänker sådan ro till själen. Ljudet av regndropparna faller mot fönstret. Vi har haft en händelserik semester. Åkte till hem till Norrland och hälsade på vänner och familj. Tonårsdottern följde motvilligt med. Men det blev bra ändå när vi kom iväg. Hon fick hjälpa till att sätta nytt stängsel till kossornas hage ute på landet och jag tror det var nyttigt för henne plus att hon fick känna sig duktig och bra. Vi belönades oss med cykeltur till badet. Det har skett en skillnad på bara några månader och det märks att jag har en tonåringar som ifrågasätter och som har ett eget liv med kompisar. Känns som vi knappt ser varandra nuförtiden. Men det är väl precis som det ska vara. Just därför var det bra för oss att komma iväg tillsammans. Så vi fick tid tillsammans.

Har varit en lugn semester med cykelturer och mycket återhämtning. Har lyckats komma igång med läsandet och är fast beslutet med att läsa ut den bok jag började med förra sommaren men som varit undanstoppad sedan dess "en enkel till Indien". Har till och med beställt uppföljaren och tre andra böcker som en tiktokare rekommenderade. Ska lägga ut dem här när jag fått dem i brevlådan så får ni se vilka spännande böcker jag ska ta mig igenom.

(null)