2024-08-30

Jag har svårt att koncentrera mig på en sak i taget, märkt av en inre stress de sista två veckorna. Jag hoppar från det ena till den andra, hjärnan jobbar på högvarv känns det som. Har ont i kroppen och vill bara sova mest hela tiden. Vaknar tidigt oavsett om jag är ledig eller arbetar. Givetvis är det tröttsamt för min kropp att inte får vila ut och vaknar av smärtor till och från under nätterna. Jag vet att jag behöver ta hand om mig själv men förmår inte. Jag kommer bara till tanken men inte till handling, steget känns så stort.
 
Till något annat så är mitt mål just nu är att läsa ut förra sommarens bok och jag är nästan i mål, bara något kapitel kvar. Frågan är vilken bok jag är mest sugen på att starta med efter detta, kanske uppföljaren till den jag läser nu. Min dator är katastrofalt dålig men jag har fler mål och det är att jag absolut inte tänker köpa någon ny dator just nu och inte heller någon ny mobil. Den dagen de rasar ihop totalt då är det dags. Men jag ifrågasätter min egen konsumtion och jag vill verkligen minska onödiga inköp och kostnader. Vill minska den inre stress som skapas av denna jakt efter pengar och saker. Sedan jag flyttade så har jag rensat så mycket och slängt på tippen. Har också börjat sälja av kläder och annat som jag inte använder. Varför ha kläder i sin garderob som man inte använder och inte ens tycker om. Ser att jag även har böcker som jag kan sälja eller skänka bort. Jag hoppas att om ett år så har jag rensat undan allt det som jag inte vill ha kvar och det jag inte har någon nytta av.