Min första ramadan

Det är snart midnatt och jag bröt fastan med god mat. Lax och potatis blev det. Dock orkar jag inte äta mer än en portion, jag blir proppmätt på väldigt lite. Jag har redan gått ner ett kilo på bara tre dagar. Men först av allt så fastar man för Gud och ingenting annat. Men så klart är det plus för mig som har enorma smärtor i knäna konstant. Jag fylls av tacksamhet till den mat vi har och tänker på människor som inte har eller som är i krig. Tänker också på hur vi över-konsumerar mat dryck vatten. Att det är girighet och otacksamhet. Jag hoppas Gud befriar mig eller åtminstone gör så att jag kan få mer balans när det gäller sockerintag. Hittills har jag fastat sedan i Måndags, ramadan började då. Så fyra dagar har gått med Guds hjälp. Att jag som är så sockerberoende har kunnat fasta dessa dagar är otroligt och det får mig bara att tro ännu mer på att det finns en Gud. Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv kunnat vara utan mat och dryck en hel dag. Är lite chockad över det minst sagt.

Jag har köpt en ny baddräkt från Lyra. Supersnygg! Bara längtar tills jag får den nästa vecka. Jag avslutade mitt medlemskap på badet men så hörde de av sig och ville erbjuda mig två fria månader så jag tecknade nytt abonnemang. Jag älskar ju H-badet. Att ha medlemskap på spa är ju lyxigt och näring för själen. Även om jag konverterat så ska jag fortsätta leva mitt liv precis som vanligt. Jag lever ju inte mitt liv speciellt galet ändå. Inte så mycket jag behöver förändra med tanke på det. Mitt liv är väldigt stillsamt med jobb och familj. Jag uppskattar lugnet så mycket, jag behöver ingenting mer känner jag.


Från Lyra swimsuits