Lite nytt

Eftersom jag konverterat så håller jag på och ser över min garderob. Så jag har köpt några nya plagg mestadels toppar, tunikor och skjortor. En hel del på rea både från hm, zizzi och bubbleroom. Jag känner mig så bekväm i de kläder jag bär nu🌸 Jag behöver inte dra i kläder eller rätta till dem, de sitter där de ska. Helgen passerade förbi fort som vanligt, vart tar tiden vägen? I fredags blev det vab stackars liten. I lördags tog jag med dottern och hennes kompis till äventyrsbadet. Vi hade väldigt trevligt och roligt tillsammans. Jag hade min burkini och den känsla av trygghet gjorde mig så rörd. Jag kände mig så lycklig i själen och i hjärtat. Jag känner en stor frihet och även stolthet.

Jag sa till min man att jag önskar att jag hade konverterat när jag var ung men det tog 10 år att ta mig hit. Det har varit en process av möten med andra muslimer, kulturer, religioner och kunskap. Men jag är så lyckliga hjärtat av att ha tagit det här steget.

Idag ska lilltösen på kalas och jag ska bara ta det lugnt. Idag behöver vi inte laga mat då vi gjorde iordning massa matlådor häromdagen och fryste in. Blir en lugn dag här hemma. Skulle behöva köra någon tvättmaskin och kanske fortsätta rensa min garderob lite grann. Har hutlöst mycket kläder som jag inte använt på flera år så det är dags att rensa bort.

Tunikor från www.hm.se