Stressen mitt i livet

Nyss lämnat dottern på skolan. Det var chockartat kallt ute. Dottern önskade sig en vinterjacka där vi gick i blåsten. Solen lyser på oss men vinden är som is. Var ett tag sedan jag skrev nu. Har gjort så mycket med min familj. Varit mycket vid havet, fikat i solen, cafeér, badat...Jag blev nämligen sjukskriven på halvtid en månad för att återfå balans som läkaren uttryckte det och den tiden har jag tagit vara på. Kan man återfå balans på en månad? Qvickfix kallar man det. Det har varit mycket som hänt i livet, kämpat en hel del plus att det är så mycket på jobbet känner jag, alldeles för mycket och jag vet inte riktigt om jag mäktar med samtidigt så känner jag att jag släpper mer och mer saker som inte hör hemma på mitt ansvarsbord. Som pedagog har man alltid saker och ting hängades över, alltid något som ska följas upp eller göras om. Det kan kännas tungt men samtidigt så älskar jag att vara pedagog. Jag är så grymt stolt över mig själv att utbildat mig.
 
Men jag har bestämt mig för att jag kommer då aldrig sjukskriva mig någonsin igen. "Får jag pengar i tid från försäkringskassan" är en fråga som malt runt i huvudet. Vilken stress! Phu! Något annat jag går runt och oroar mig för är den kommande operation jag ska göra. Ska det bli kompilkationer...kommer det bli bra...och varför i hela friden ska jag drabbas av detta? Måste all skit landa hos mig tänker jag ibland och lite grann offer i det men sen ställer jag mig upp igen och tänker det löser sig det här med som allt annat jag behövt ta tag i.
 
Breakfast in bed ❤ibland är det bara så mysigt. Njuta av nuet och bara läsa favoritbloggar.