Nääs slott

Bytt bloggtema och jag bara älskar det! Så fint det blev. Lördag och jag vaknar supertidigt. Redan 7.30 så är jag uppe och pigg. Kunde inte somna om och det var bara att kliva upp och starta dagen med lite kaffe och nyhetsmorgon. Ibland är det skönt att vara uppe lite ensam innan barn vaknar. Man får lite egen tid och det är ju perfekt när man som jag älskar att skriva.
 
Vi hade en riktigt fin dag igår och gjorde en utflykt till Nääs slott. Fikade på cafeét och gick runt i den fina naturen. Jag var där för många år sedan med mitt arbete och mindes att de hade gungor hängandes från riktigt stora ekar och tänkte att det är en rolig grej för dottern. Både hon och mannen gick loss på dem ❤ Jag blir glad av att se dem glad.
 
Dottern var ledsen igår kväll. När barnen ska sova så kommer känslorna ikapp. Hon saknar sina vänner från skolan och alla åker ju iväg till sina släktingar på sommaren. De hittar på saker och är inte hemma. Även vi ska ju bort dock lite senare. Men sen det där med familj, oj vad så mycket lättsammare allt hade varit om man hade familj med syskon och syskonbarn så barn kunde umgåtts med varandra. Men tyvärr så har hon en mycket ensam mamma. Vilket alltid gjort livet lite mer sorgligt och smärtsamt. Även om man har vänner så har även de "sitt". Men jag är ändå tacksam till att jag har en egen liten mini familj ❤